piątek, 24 stycznia 2014

Kłamczuchy - Sara Shepard





Seria Pretty Little Liars zaintrygowała mnie już 2 lata temu. Zaciekawił mnie sposób na fabułę, więc gdy ją znalazłam w bibliotece od razu ją wzięłam do domu. Jednak przez nawał nauki w szkole nie miałam czasu, by dokończyć ją czytać ( a właściwie jeszcze jej porządnie nie zaczęłam). Lecz w trakcie ostatniej wizyty w bibliotece stwierdziłam, że muszę przeczytać chociaż I tom ( nie wiem czy starczy mi cierpliwości na kolejne 12).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tytuł: Kłamczuchy
Autor: Sara Shepard
Seria: Pretty Little Liars
Wydawnictwo: Otwarte


Alison, szkolna gwiazda, znika w niewyjaśnionych okolicznościach. Rok później jej przyjaciółki: Emily, Aria, Spencer i Hanna, zaczynają otrzymywać niepokojące SMS-y. Ktoś zna sekrety, które chciały pogrzebać wraz z pamięcią o Ali. Jak wiele dziewczyny są w stanie po-
święcić, by prawda nie wyszła na jaw?




Książka wpadła mi ręce w idealnym czasie. Mam jak na razie dość czytania o magi i tym podobnych, ale trochę sensacji z chęcią przeczytam. Ta książka właśnie taka jest. Z jednej strony opowiada o normalnym życiu 4 dziewczyn, o ich rozterkach miłosnych i problemach w rodzinie. Natomiast z drugiej pojawia się wątek zaginięcia i tajemniczych liścików. To wszystko składa się w idealną całość :-) Co prawda myślałam, że będzie trochę więcej tego drugiego, ale może w następnych częściach się to rozwinie.

Nietypową rzeczą jest to, że głównych bohaterek jest aż 4 ( nie licząc tej zaginionej). Jak dla mnie było to trochę trudne do wyłapania, która z dziewczyn to która. Przez I pół rozdziału, o danej dziewczynie, musiałam dochodzić dokładnie o którą chodzi. Niestety autorka nie zaszczyciła nas zbyt charakterystycznymi opisami tych dziewczyn, więc też nie umiałam ich za bardzo odróżnić. Na pierwszy rzut oka nie różnią się one od siebie w ani jednym, małym . Natomiast po wgłębieniu się trochę w historię zauważamy lekkie różnice w charakterach dziewczyn no i jedna z nich ma blond włosy ( ale nadal nie wiem która ).

Natomiast wielkim plusem jest to, że każdy rozdział jest podzielony jednej z dziewczyn i przedstawia historię jej oczami. Niestety nie zauważyłam by historie się powtarzały ale w wersjach 2 różnych dziewczyn ( to można zaobserwować w książce "Nie mogę powiedzieć Ci prawdy"- polecam !!!). W ten sposób dowiedziałam się o  ich różnych charakterach.

Dość wkurzające było tutaj to, że autorka bardzo przeciągała akcję i właściwie prócz informacji co się stało z Ali ( o tym za chwilę) to akcja toczy się jakby to była zwykła powieść dla młodzieży. A może tylko ja się spodziewałam czegoś więcej ??? W każdym razie uważam że p.Shepard już od samego początku pisania tej powieści wiedziała chyba, że będą kolejne tomy, bo inaczej pisała nie pisałaby od rzeczy. No, ale to jeszcze nic w porównaniu z tym, że pod koniec książki dowiadujemy się co się stało z Ali ( niby nic, ale .....). Według mnie był to pierwszy krok do tego by stracić część czytelników ( a przynajmniej 1 - mnie). Skoro autorka miała w zanadrzu kolejne tomy to po co zdradzać 1 z dwóch tajemnic całej książki??

Podsumowując książkę czyta się szybko, lecz nie wbija ona w fotele :-) W związku z tym, że wypożyczyłam od razu 2 części w bibliotece, to dam tej serii szansę.

7/10


------------------------------------------------------------------------------------------------------------


                                                Książka bierze udział w wyzwaniu:

                                       







1 komentarz:

  1. Nie lubię na siłę przeciąganej akcji, ale jestem zainteresowana tą książką.

    OdpowiedzUsuń